کودتاچیان در نیجر پس از حبس رئیس جمهوری این کشور، چند تن از وزیران را نیز دستگیر کردند.

کودتاچیان چند تن از وزیران نیجری را دستگیر کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، چهار وزیر، یک وزیر سابق و رهبر حزب «محمد بازوم» رئیس جمهوری نیجر پس از سرنگونی وی در روز چهارشنبه، دستگیر شدند.

حزب نیجر برای دموکراسی و سوسیالیسم در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از دزدیدن رئیس جمهور، کودتاچیان در حال دستگیری‌های گسترده هستند.

در میان افراد دستگیر شده، «ماهامان سانی محمدو» وزیر نفت و «اوسینی هادیزاتو» وزیر سابق معدن بودند. کودتاچیان همچنین «فورماکویه گادو» رئیس کمیته اجرایی حزب را نیز دستگیر کردند.

این درحالی است که پیشتر وزیر کشور و تمرکززدایی و وزیر حمل و نقل و وزیر دفاع سابق نیجر دستگیر شده بودند.

روز گذشته جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا موسوم به اکواس دارایی‌های جمهوری نیجر در بانک مرکزی کشورهای عضو این بلوک را توقیف و ممنوعیت مسافرتی علیه مقام‌های نظامی دخیل در کودتا اعمال کرده است.

اکواس تمام تراکنش‌های مالی و بازرگانی بین این بلوک و نیجر را به حالت تعیلق درآورده و یک هفته به کودتاچیان فرصت داد رئیس جمهور را تحویل دهند، در غیر این صورت با تحریم‌ها مواجه خواهند شد.

شورای نظامی در نیجر که بعد از کودتا علیه دولت این کشور تشکیل شده است، به تصمیم«جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا» (اِکُواس) به منظور برگزاری نشستی برای بررسی تحولات این کشور آفریقایی واکنش نشان داد و گفت که این گروه به دنبال مداخله نظامی در نیجر است.

این شورا هشدار داد که حاکمیت جدید با تمام توان از نیجر در برابر متجاوزان دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.